Umiejętności:
przyjęcie i odbicie piłki, sposobem górnym i dolnym, indywidualnie w dwójkach i w trójkach
Motoryczność:
kształtowanie sprawności specjalnej
Wiadomości:
kształtowanie nawyku prawidłowej postawy siatkarskiej,
przepisy i zasady sędziowania
Wychowawcze:
współpraca w parach
Zdrowia:
dbałość o higienę osobistą
Czas: 45 minut
Miejsce: sala gimnastyczna
Pomoce: siatka, piłki do siatkówki
Ilość dzieci: 16 osób
Metody:
zadaniowo-ścisła,
naśladowcza,
zabawowo-klasyczna.
Formy prowadzenia: ćwiczenia strumienia w parach
Rodzaj ćwiczenia: |
Treść ćwiczenia: |
Dozowanie i uwagi: | Metody i formy: |
Część I – wstępna – około 15 minut |
|||
Zabawa ożywiająca | Podział na dwa zespoły, uczniowie ustawieni po obu stronach siatki | ||
Ćwiczenia oswajające z piłką | Każdy zespół ma 5 piłek na sygnał przerzucają piłki na drugą stronę:
|
10 piłek
Rozdanie piłek: jedna na parę |
Zabawowo-klasyczna |
Część II – główna – około 25 minut |
|||
Ćwiczenia techniczne – odbicia piłki sposobem górnym i dolnym |
|
2 minuty
2 minuty 2 minuty
2 minuty
2 minuty
2 minuty
2 minuty |
Zadaniowo ścisła
naśladowcza |
Gra szkolna | Podział na 4 rzędy po obu stronach siatki
– Po odbiciu przez siatkę przejście na koniec swojego rzędu – Po odbiciu przejście do rzędu obok |
Podział na 3 zespoły
Gra do 10 punktów |
strumieniowa |
Część III – końcowa – około 5 minut |
|||
Ćwiczenia uspokajająco-relaksujące | Marsz wokół sali – swobodny wznos RR w górę – wdech, wspięcie na palcach, skłon, wydech | ||
Zakończenie lekcji | Złożenie sprzętu; zbiórką, omówienie zajęć, pożegnanie. |
źródło: informacje internetowe.